Now loading.
Vă rugăm aşteptaţi.

Menu

Rolul comunicării în optimizarea relaţiilor interpersonale

Prima paginăProiecteProgramul “Părinţi pentru părinţi”Rolul comunicării în optimizarea relaţiilor interpersonale
Prima paginăProiecteProgramul “Părinţi pentru părinţi”Rolul comunicării în optimizarea relaţiilor interpersonale

Rolul comunicării în optimizarea relaţiilor interpersonale

publicat în Părinți pentru Părinți

În data de 22.03.2016, în cadrul Programului Părinţi pentru părinţi, la invitaţia doamnei prof. Carmen Radu, profesorii consilieri şcolari Ana-Camelia Tamaş şi Irina Dumitru au abordat împreună cu părinţii elevilor din clasa a VI-a E aspecte specifice privind climatul educativ existent în cadrul instanţelor principale de socializare (familie-şcoală), profilul relaţiei elev-familie-şcoală în percepţia elevilor şi a părinţilor, importanţa comunicării în orientarea şi motivarea copiilor spre producerea unor schimbări dezirabile.

Concret, întâlnirea a debutat cu informarea părinţilor cu privire la rezultatele studiului „Analiza comparativă a percepţiei elevilor şi părinţilor cu privire la relaţia elev-familie-şcoală”, derulat în perioada decembrie 2015-februarie 2016, cu scopul identificării nevoilor, resurselor şi modalităţilor preferate de relaţionare din cadrul colectivului. Transparenţa concluziilor, corelaţiile existente între percepţiile elevilor şi părinţilor confirmă asumarea conştientă şi eficientă a responsabilităţii rolului parental cu efecte pozitive în cultivarea atitudinilor şi comportamentelor elevilor. Am remarcat ulterior, în cadrul dialogului cu părinţii, conştientizarea rolului important pe care părinţii îl au în educarea copiilor, pragmatismul sugestiilor oferite de părinţi în ceea ce priveste îmbunătăţirea climatului educativ din clasă şi, nu în ultimul rând, colaborarea cu profesorul diriginte, premisă pentru funcţionarea optimă a parteneriatului şcoală-familie. Calitatea relaţiilor pe care părinţii şi profesorii le stabilesc cu elevii influenţează în mod cert performanţele şcolare ale acestora, complianţa lor la reguli, imaginea şi stima de sine.

În partea a doua a întâlnirii, părinţii au pus în practică abilităţile de comunicare în diverse situaţii ipotetice, antrenându-se în oferirea unui feedback pozitiv, nonevaluativ, bazat pe observarea comportamentelor copilului. Prin puterea lor de sugestie cuvintele evocă imagini şi experienţe care pot stimula, energiza, apropia sau pot răni, bloca, demotiva persoanele şi tensiona relaţiile. Descoperind cum reacţionează cei din jur la mesajele pe care le transmitem, devenim mai responsabili faţă de ceea ce transmitem, mai motivaţi să comunicăm eficient, mai ancoraţi în realitatea colectivă pe care o reprezintă spaţiul comunicării. Ce fel de mesaje populează acest spaţiu? În ce măsură ne reprezintă intenţiile profunde? Cum putem influenţa producerea schimbării în direcţia dorită?

Suntem responsabili de felul în care construim şi transmitem mesajele, deoarece acestea determină în mare măsură rezultatele pe care le obţinem. Depinde doar de noi să construim relaţii pozitive şi să comunicăm în mod eficient, deoarece alegerea cuvintelor potrivite pentru a induce o stare emoţională favorabilă manifestării comportamentelor dorite este o abilitate care poate fi exersată şi antrenată în mod cotidian.

Multumim părinţilor participanţi la activitate şi doamnei prof. Carmen Radu pentru invitaţie! Vă aşteptăm la viitoarele noastre activităţi şi vă invităm să ne trimiteţi sugestiile dumneavoastră, feedback cu privire la activităţile la care aţi participat la adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Echipa de implementare a Programului Părinţi pentru părinţi

[nggallery id=37]
05 04, 2016